Ziemniaki po kanaryjsku

1 komentarz:

  1. Witam Cię serdecznie, bardzo lubię Twoje przepisy. Pracowałem chwilę w Las Palmas, mam drobną uwagę do Twojego przepisu.
    Podam Ci przepis dzięki któremu ziemniaczki będą naprawdę pomarszczone i "po kanaryjsku" czyli "Papas Arrugadas" z sosem Mojo picon(czyt. mocho - ten czerwony) i Mojo verde (ten zielony).

    Lecimy:

    1200 g małych ziemniaków,
    300 ml wody,
    150 g soli morskiej

    Rozpuścić sól w zagotowanej wcześniej wodzie. Ziemniaczki ułożyć w garnku/formie do pieczenia, zalać słoną wodą i piec pod przykryciem ok 70 min. Ziemniaczki będą pomarszczone i "obejdą" solą.

    Sos Mojo picon:

    2 łyżki stołowe czerwonego octu winnego,
    2 łyżki stołowe ciepłej wody,
    75 g białego chleba pokrojonego w kostkę,
    2 drobno pokrojone ząbki czosnku,
    2 papryczki chili pozbawione nasion,
    2 łyżki mielonej słodkiej papryki,
    1/2 łyżeczki mielonego kminku,
    1/2 łyżeczki oregano,
    125 ml oliwy z oliwek,
    125 ml oleju słonecznikowego,
    sól.

    Chleb polać octem i wodą i pozostawić na ok. 10 minut. Zmiksować z czosnkiem, chili, przyprawami i oliwą. Powoli dolewać olej słonecznikowy. Jeśli sos będzie zbyt zawiesisty, należy dolać nieco gorącej wody.

    Sos Mojo verde:

    1 główka młodego czosnku
    duży pęczek natki kolendry
    zielona papryka
    łyżeczka ziaren kminu rzymskiego (kuminu)
    szklanka oliwy z pierwszego tłoczenia
    1/3 szklanki octu winnego
    sól do smaku

    W moździerzu dokładnie rozgnieść obrane ząbki czosnku z kminem i solą (lub zmiksować w blenderze). Dodać pokrojoną w kawałki paprykę i listki kolendry, zmiksować na gładką masę. Cały czas mieszając, wlewać stopniowo oliwę, a później ocet, by wszystkie składniki się połączyły.

    Przepisy na sosy sprawdziłem, wyszło prawie identycznie jak na wyspach :)
    Stołowaliśmy się prawie codziennie w kanaryjskiej restauracji. Ziemniaczki do piwka były codziennie, tego smaku się nie zapomina.

    Pozdrawiam i proszę o sprostowanie "pikantnego majonezu" ;)
    Maciek z Gdyni

    OdpowiedzUsuń